onsdag 7. april 2010

Perlestrikk

I påsken fikk jeg strikket meg en lue, votter og hals. Luen og vottene er strikket i perlestrikk. Har brukt Alpa garn lilla, strikket på pinne 4 og 5,5.
Luen:
La opp 60 masker og strikket vrangborden på luen med pinne 4 før jeg perlestrikket på pinne 5,5 til passe lengde. Brukte to tråder for å få tykkelse.
Vottene:
La opp for mange masker til å begynne med, så derfor en liten ekstra kant :) Men fant ut at 26 masker var passe når jeg hadde felt. Brukte to tråder her også, strikket på pinne 4.
Halsen:
La opp 93 masker, strikket 3 rett og 3 vrang i ca 11 cm, så 2 rett og 2 vrang i ca 3 cm, da fant jeg ut at den fortsatt ville være litt stor i halsen. Så videre strikket jeg 2 rett og 1 vrang i ca 10-11cm. Strikket på pinne 5,5.

2 kommentarer:

Elin - Varøyrampen sa...

Du e en ræser for tia. derre va knallfint:=)

Bente-Lise sa...

hehe, ja, har som sagt strikkedilla æ :D Men det e artig! Sku bare hatt strikkekveldan vårres igjen :) Å husk, det e du som har lært mæ å strikk votta :)